Diari Perjalanan 1

Assalamualaikum wbt..

disebabkan blog ni dh lama takde post baru, saya decide nak menyibukkan diari perjalanan winter break saya kat sini..boleh tak kak F**a? =P

Bismillah...

Ditulis pada: 21 December 2011


Kepeningan dah hampir ke penghujungnya bila saya n S*** mulakan perjalanan dgn bergerak ke Dublin. Satu demi satu place and plan dalam checklist, saya cross out. Hihi..gembiranya. gembira sebab dah mula perjalanan mencari redha Allah dan gembira jugak sebab checklist tu makin pendek. So takde lah pening2 lagi lepas ni. Tapi, berdebar-debar pun ada jugak sebab tak tahu apa yang Allah akan bagi untuk mentarbiyah kami sepanjang perjalanan ni.

Dan, ketakutan itu pun bermula apabila kami dapat berita yang mak cik kepada S*** yang kami berhajat nak menumpang di rumahnya tu diberi ujian kematian oleh Allah, when her son was struck by a train few days ago. Innalillahi wa innailaihi rajiun. Dan, berita sedih tu terkesan jugak kat kami sebab tu makcik dia dan pada masa yang sama, kami tak dapat menumpang di rumah makcik tu. Diharapnya Allah memberi kekuatan kepada makcik tu.
Tapi, kami teruskan juga perjalanan ke PMS 2011 di Windermere sambil memikirkan di mana kami nak duduk selama 2 malam nanti. Mungkin lagi satu pengorbanan terpaksa dilakukan which is duit. Kena book lagi hotel kot untuk dua malam tu sebab tak sampai hati nak menyusahkan akhawat di London yang kena menerima ramai tetamu jugak. So, kena bincang lagi dengan mereka-mereka ^_^ takpe, sabar shuk. Itu la tarbiyah Allah yang pertama kot. Apalah sangat dugaan kami ni kalau nak dibandingkan dengan ujian kematian yang dihadapi oleh mak sedara S*** ni.

Okay, dipendekkan cerita, kami dah sampai di Windermere yang aman damai ni. Ada salji atas gunung! (Subhanallah…) saya ada belajar satu doa baru yang kita boleh baca sama-sama bila kita tengok ciptaan Allah yang superb + marvellous!!nanti kita bagitau ye..skang nak makan =)

sekarang baru sedar yang, walau canggih macam mana pun kamera untuk ambil gambar pemandangan ni, still mata anugerah Allah ni dapat capture scenery dgn lebih baik drpd kamera ciptaan manusia..subhanallah
wassalam...

0 comments: