sanah helwah ya zamilatani!!!!

Buat usrahmate ku, Arina dan Syahirah yang sangat dikasihi,

masihkah kau ingat..
selama 9 bulan 10 hari kamu berada di dalam rahim ibu..selama itu juugalah ibumu terpaksa mengendongmu ke hulu ke hilir..memberimu nutrient yang cukup..namun beliau tidak pernah mengeluh..

kemudian..pada tanggal 22 hb disembar 1991, sekali lagi ibumu terpaksa berkorban demimu..ibumu telah bertarung nyawa demi melahirkanmu..ibumu rela syahid untuk membiarkanmu melihat dunia ini..segalanya untukmu, anaknya yang dikasihi..

sakitnya melahirkan sehingga terputus 300 urat, tiba-tiba hilang, lenyap bila mendengar tangisan pertama arina dan syahirah..oh indahnya tangisan itu..

arina dan syahirah,
masihkah tengiang-ngiang azan yang dilaungkan oleh ayahmu yang kau kasihi..suara pertama itu..suara yang mengingat kamu tentang ALLAH dan Rasulullah.. dan janji yang telah kau lafazkan di alam roh

namun, apabila besar, adakah kamu masih berpaut pada janji-janji itu??

"dia-lah yang menciptakanmu daripada tanah, kemudian dari setitis mani, lalu dari segumpal darah, kemudian kamu dilahirkan sebagai seorang anak, kemudian dibiarkan kamu sampai dewasa, lalu menjadi tua. tetapi di antara kamu ada yang dimatikan sebelum itu. (kami perbuat demikian) agar kamu sampai kepada kurun waktu yang ditentukan, agar kamu mengerti)"  40:67

sahabat-sahabatku yang hard kasihi demi ALLAH..
bersyukurlah kerana korang masih diberikan peluang untuk menyambut hari ulang tahun kelahiran yang ke-19..peluang yang tidak dapat dikecapi oleh sahabat kita yang telah pulang menemui tuhannya terlebih dahulu, Jannah..namun, adakah usia yang diberikan ini hanya sia-sia? adakah rezeki yang ALLAH kurniakan sekarang saja-saja? hard tahu korang ada jawapannya..

"maka apakah kamu mengira bahawa kami menciptakanmu main-main (tanpa ada maksud) dan bahawa kamu tidak akan dikembalikan kepada kami? " 23: 115

 terasa berat ? baca ayat ni:

"....dan Dia telah memilih kamu, dan Dia tidak menjadikan kesukaran untukmu dalam agama.." 22: 78

okaylah arina and syahirah, sorrylah kalau hard buat korang takut..tak bermaksud pun..cuma hard rasa kita perlu saling meningati antara 1 sama lain kerana kita semua bersaudara :)

sempena hari jadi korang, walaupun hard xada hadiah nak bagi sekarang, xada lagu nak nyanyikan, xada kek nak potongkan untuk korang, tapi ketahuilah sesungguhnya, hard sentiasa berdoa untuk kesejahteraan kalian  di dunia dan di akhirat, agar kita sama-sama berjumpa nanti di syurga ALLAH..

dalam islam, nombor tak memainkan peranan..sebab 313 pun boleh kalahkan 1000, 1+ 1 = 27 dan semikro-mikro kejahatan pun akan dibalas..so, umur 19 tak bermakna kita tidak boleh mengubah dunia..yeyyy!!!

semoga ALLAH memberi keberkatan usia kepada korang..insya-ALLAH

last but not least, UHUBBUKI FILLAH ABADAN ABADA :))

(P/S: semasa kita dilahirkan, kita disambut dengan azan dan semasa kita dimatikan, kita akan disembahyangkan..betapa pendeknya tempoh di antara azan dan sembahyang kan..itulah tempoh hidup kita)

insya-ALLAH, koranglah AL-FATEH zaman sekarang :)))

2 comments:

Hard pun al-fateh juga. Kita semua al-fate. InsyaAllah..

JOm nyanyi lagu shautul harakah ==> gelombang kehidupan ;)

 

salam hard. first of all, jzkk ya ukti for a great reminder.
alhamdulillah, kite semua masih diberi kesempatan untk hidup lg, n bernafas dengn nikmat pinjaman Allah. Alhamdulillah.
btol, kita x diciptakan main2, ada tujuannya, ada tanggungjawabnya.
n kita sedar how it can be hard on us, di situlah kita perlukan sahabat untuk keep us going. insyaAllah, sahabat2 saya dkt sini, hard, syuk, afi, odah, nasrah, syahirah, naimah n x lupa jgak kat kak farah akan terus bg full support untuk each other so that kita sama2 tsabat n x lari dr jlnNya insyaAllah.

sama2lah tegur menego for a better ummah, insyaALlah.
ana uhibbu antunna fillah!